View Sidebar
Digital marknadsföring är vägen framåt

Digital marknadsföring är vägen framåt

04/12/2015 10:11Comments are Disabled

Vi lever i en digital värld och detta visar sig inte minst på sociala media och hur företag idag väljer att marknadsföra sin affärsrörelse. Detta har på många sätt revolutionerat sättet vi ser på marknadsföring och är även bättre för miljön då vi inte längre får mängder av reklam hemskickade i pappersform. Samtidigt innebär denna revolution ju dock också att vi ständigt ser reklam – oavsett vad vi gör.

Det är spännande att arbeta med marknadsföring på en marknad där nästan allt är möjligt och fler och fler företagare använder sig av smarta och enkla lösningar för att kommunicera med sina kunder. Ett populärt sätt är att regelbundet mejla de kunder som har behov och intresse av att få ta del av uppdateringar och nyheter inom företaget. Intresserad av att hitta ett smidigare sätt att mejla – genom mailRelates program för e-postutskick kan du enkelt kommunicera med dina kunder.

Fördelar med att ha ett program för e-postutskick

  • Företaget får en struktur på mejlen som skapar förtroende hos kunderna.
  • Möjlighet att förhandskriva mejl och ange en specifik tid då de skall sändas ut.
  • Du sparar tid då du inte behöver skriva utkast eller låta anställda fokusera på att sända ut e-mail under en viss tid. Det mesta går automatiskt.
  • Du överlåter tekniken åt experter på digital marknadsföring och kan få omedelbar hjälp och assistans vid eventuella problem.

Utöver den redan existerande kundbas företaget har är den mest intressanta grupper för varje företagare den potentiella marknaden och nya potentiella kunder. Som företagare kan du nå ut till fler kunder med mailRelates program för e-postmarknadsföring, ett smidigt sätt att berätta varför dina kunder skall välja just ditt företag.

Tänk på detta när du skall köpa tjänster inom digital marknadsföring

  • Leta rekommendationer och recensioner online. När du hittar ett företag du är intresserad av att samarbeta med är det väl värt din tid att lägga några minuter på att kontrollera vad andra säger om företaget. Positiv feedback innebär med största sannolikhet att företaget är bra medan negativ feedback bör höja varningsflaggor som i alla fall gör att du undersöker företaget mer innan du bestämmer dig för att handla en tjänst därifrån.
  • Jämför priser! Konkurrenskraftiga priser är viktigt för alla företag och varför spendera mer än du behöver på en tjänst som fungerar?
  • Se över företagets behov och hur de kan tänkas förändras. Gör man inte detta riskerar man att köpa fel tjänst och därmed inte få ut tillräckligt att sitt köp.
  • Se till att du förstår vad som ingår i det avtal du köper. Att få obehagliga överraskningar när man av någon anledning behöver reklamera något eller få support är inte att rekommendera för någon – allra minst för ett företag som vill fokusera på att tjäna pengar och inte på att sitta i telefon med dem som tillhandahar en tjänst till företaget.
  • Gör upp en budget i förväg. Genom att noga räkna ut hur mycket pengar ni egentligen kan spendera på digital marknadsföring har du en bra grund att stå på när du kontaktar ett företag för att höra dig för om deras tjänst. Det kan vara lätt att låta sig övertygas av en duktig säljare men svårare att gå på om man vet vilken budget man faktiskt har.

Digital marknadsföring är och kommer att förbli det viktigaste sättet att marknadsföra sitt företag. För att företaget skall gå runt gäller det att ligga i framkant inom de flesta områden och ett av de viktigaste är just detta. Fördelen är att de som tillhandahåller dessa tjänster är många och att även små företag därför har en chans att kunna synas digitalt – utan att det skall behöva kosta skjortan.

Det finns många vägar att gå vad gäller digital marknadsföring och det gäller att tänka igenom vilka behov ens företag har innan man köper en tjänst. Ibland är det de enklaste sätten som fungerar bäst – i samråd med experter kan ni komma fram till vad som gäller för just er.

Att vara entreprenör handlar ju till stor del om att kunna balansera en budget, veta vart man vill gå, drivas av ett intensivt engagemang i just den pryl eller tjänst man säljer och så våga veta när man skall satsa för att lyckas förstås.

Comments are closed